Pozycjonowanie Long Tail

Pozycjonowanie Long Tail, inaczej zwane pozycjonowanie na „długi ogon” – metoda pozycjonowania szerokiego. Metoda ta polega na pozycjonowaniu setek niszowych fraz kluczowych, które charakteryzują się złożoną, wielowyrazową formą słów kluczowych oraz niską konkurencyjnością. Pojedyncza fraza long tail nie przynosi wielkich efektów w postaci ruchu, dlatego warto zadbać o pozycjonowanie szerokie i wyszukać dziesiątek, a nawet setek fraz kluczowych typu „długi ogon”, które łącznie wygenerują bardzo duży ruch. Pozycjonowanie long tail umożliwia zdobyć top 10 w szybki sposób i niskim kosztem w odróżnieniu od pozycjonowania głównych słów kluczowych (np. opony), które posiadają bardzo dużą konkurencyjność. Bardzo często zdarza się również, że wielofazowe słowa kluczowe dużo częściej dokonują konwersji np. w postaci zakupu, niż główne frazy kluczowe, które najczęściej są bardzo ogólne.

Co daje długi ogon w SEO?
– szybki efekt w postaci wysokich pozycji w wyszukiwarce, a co za tym idzie szybki wzrost dużej ilości ruchu
– lepsza jakość ruchu (użytkownicy bardziej dopasowani, większe zaangażowanie użytkowników)
– potencjalnie większa ilość konwersji
– większe bezpieczeństwo w procesie pozycjonowania (np. dzięki mocnej dywersyfikacji słów kluczowych)
– dłuższe utrzymanie pozycji, a więc większa stabilizacja wyników niż w głównych frazach

Przed rozpoczęciem kampanii pozycjonowania na „długi ogon” wykonujemy audyt SEO dla strony klienta. Następnie wyszukujemy i analizujemy setki tysięcy słów kluczowych, które będą dopasowane do pozycjonowanej strony.

 

Grudzień 28, 2016